^
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  

Kto jest online

Dzisiaj15
Wczoraj87
Tygodniowo102
Miesięcznie1168
W sumie233185

Visitor Info

  • Adres IP 54.172.135.8
  • Browser: unknown
  • Browser Version: unknown
  • Operating System: unknown

Online

1
Online

wtorek, 18, styczeń 2022 05:17
godlo2
Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc Listopad
          
 krąg tematyczny:Jestem Polką, jestem Polakiem 
Dziecko:
  • kształtuje sprawność fizyczną, zwinność i koordynację wzrokowo-ruchową podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych
  • rozpoznaje godło, hymn i barwy narodowe Polski
  • zna legendy polskie
  • rozwija umiejętności recytatorskie, wokalne i taneczne przygotowując repertuar z okazji Święta Niepodległości
  • tworzy teatrzyk sylwetowy do poznanego tekstu
  • wskazuje polską flagę wśród innych podobnych
  • zna sławnych Polaków
  • wyszukuje przedmioty związane z miejscem zamieszkania
  • rozpoznaje i nazywa literę „l” wielką i małą, podejmuje próby jej pisania
  • aktywnie poszukuje wiedzy na temat rodzinnej miejscowości
  • układa wyrazy z liter
  • wykorzystuje w zabawie przedmioty z recyklingu
  • posiada wiedzę o swoim miejscu zamieszkania
  • estetycznie wykonuje pracę plastyczną
  • rozumie pojęcie „stolica”
  • dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie budynków
  • potrafi posługiwać się liczebnikami porządkowymi
  • zna niektóre państwa w Europie
  •  wie, jak wygląda kontur Polski
  • uczestniczy w konkursie wiedzy o Polsce
 
krąg tematyczny:Dawno, dawno temu w Polsce 
Dziecko:
  • kształtuje sprawność fizyczną, zwinność i koordynację wzrokowo-ruchową podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych
  • wyjaśnia pojęcie ojczyzna, wymienia sposoby poznawania swojego rodzimego kraju poprzez wycieczki, legendy i
  • przelicza litery w nazwach miejscowości
  • rozwiązuje zagadki logiczne dotyczące postaci lub przedmiotów z legend
  • wyróżnia figurę z tła, przelicza elementy zbioru, wskazując, ile jest obiektów
  • wykonuje ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych dotyczących ust oraz ćwiczenia ortofoniczne na dźwiękach: sss, szur, człap, plusk, chlup
  • rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „u”, wyróżnia obrazki, które rozpoczynają się tą głoską
  • określa wartości odżywcze miodu
  • improwizuje do muzyki
  • odczytuje liniaturę, pisze wzory literopodobne w liniaturze, pisze literę „u”
  • korzysta z kącika bibliotecznego, ogląda książki dotyczące historii kraju
  • wykazuje się pomysłowością przy wykonywaniu papierowej korony
  • wyróżnia głoskę „u” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie wyrazów i przyporządkowuje ją do odpowiedniego schematu  paska papieru, na którym litera „u” jest na początku, w środku lub na końcu
  • układa puzzle z literą „u”
  • czyta teksty obrazkowo-literowe
  • przelicza elementy zbioru, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 1–6
  • dodaje i odejmuje elementy zbioru, podając wynik działania
  • uczy się reagować na zmiany tempa i rytmu i rozpoznawać budowę piosenki
  • rozwija wyobraźnię przestrzenną
  • odróżnia elementy świata rzeczywistego i fikcyjnego
 
krąg tematyczny:Niesamowita podróż w czasie 
  • kształtuje sprawność fizyczną, zwinność i koordynację wzrokowo-ruchową podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych
  • przewiduje wygląd miasta w przyszłości
  • poznaje legendę hejnału mariackiego
  • ustala kierunek, z którego dochodzi dźwięk
  • układa puzzle z widokówek
  • przedstawia i rozwiązuje zagadki pantomimiczne
  • prawidłowo artykułuje głoskę „k”
  • wykonuje ćwiczenia ortofoniczne
  • rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „k”
  • dobiera obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „k”
  • podejmuje próby czytania sylab z poznanych liter
  • ogląda obrazy królów polskich, wyróżnia insygnia władzy – jabłko, koronę, berło
  • wyróżnia głoski w nagłosie
  • podejmuje próby pisania małej i wielkiej litery „k”
  • współdziała w zabawie konstrukcyjnej
  • opowiada historie o zamku, wypowiadając się poprawnie pod względem gramatycznym, słownikowym
  • kończy rozpoczęte zdania w sposób logiczny i poprawny gramatycznie  
  • uczestniczy w eksperymencie i wyciąga wnioski
  • zna i rozpoznaje odgłosy wydawane przez przedmioty i urządzenia techniczne
  • odróżnia sprzęty dawne od współczesnych
  • podejmuje próby czytania
  • uczestniczy w zabawach z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia
 
Copyright © 2013. Przedszkole nr 15 w Mysłowicach Rights Reserved.