^
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  

Kto jest online

Dzisiaj11
Wczoraj87
Tygodniowo98
Miesięcznie1164
W sumie233181

Visitor Info

  • Adres IP 54.172.135.8
  • Browser: unknown
  • Browser Version: unknown
  • Operating System: unknown

Online

1
Online

wtorek, 18, styczeń 2022 03:35
godlo2
Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc Październik
 
 
 

Krąg tematyczny: Taniec jesiennych kolorów

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją
  • kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości
  • wdrażanie do podjęcia zdrowej rywalizacji

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie zdolności do odczuwania wewnętrznego zadowolenia z dobrze wykonanego zadania
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach (społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych

Obszar społeczny

  • rozwijanie samodzielności w przygotowaniu przyborów i materiałów do zajęć
  • wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków
  • wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania obowiązków dyżurnego

Obszar poznawczy

  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń i ich obserwowania
  • kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie wykonywanych i obserwowanych doświadczeń
  • doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami
  • wdrażanie do globalnego czytania
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
    • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
    • poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”
  • doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych i rozpoznawanie ich brzmienia

 

Krąg tematyczny: Książka kucharska prosto z natury

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji

Obszar społeczny

  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)

Obszar poznawczy

  • rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych dostępnych w naszym kraju, wyodrębnianie charakterystycznych cech warzyw i owoców (kształt, barwa, smak i zapach)
  • kształtowanie umiejętności sporządzanie prostych potraw z warzyw i owoców
  • bogacenie słownika biernego i czynnego poprzez poszerzanie zakresu i treści pojęć odnoszących się do zagadnień przyrodniczych i technicznych
  • doskonalenie sprawności dokonywania bardziej złożonych czynności myślowych, jak: porównywanie, wyodrębnianie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, analiza i synteza, wnioskowanie
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • poznanie obrazu graficznego głoski „e” ‒ litery „E”, „e”
  • doskonalenie umiejętności charakteryzowania postaci i zdarzeń w poznawanych utworach literackich
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • poznanie obrazu graficznego liczby „3”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – trójkąt
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich i klasyfikowania figur geometrycznych według kilku wybranych cech

 

Krąg tematyczny: Jak dbamy o nasze zdrowie?

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
  • poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
  • rozwijanie motoryki małej ‒ manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny

Obszar emocjonalny

  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
  • rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności

Obszar społeczny

  • wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
  • rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci
  • konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji
  • poznanie obrazu graficznego liczby „4”

Krąg tematyczny: Odkrywamy sekrety przyrody jesienią

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno-ruchowych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
  • Obszar społeczny:
  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole nad wspólnym projektem plastycznym
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
  • kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej

Obszar poznawczy

  • poznanie obrazu graficznego głoski „m” ‒ litery „M”, „m”
  • podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • poznanie obrazu graficznego liczby „5”
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 (liczebniki główne i porządkowe)
  • rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł)
  • układanie własnych rytmów wizualnych i dźwiękowych

 

 

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 15 w Mysłowicach Rights Reserved.