^
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  

Kto jest online

Dzisiaj37
Wczoraj68
Tygodniowo312
Miesięcznie397
W sumie325454

Visitor Info

  • Adres IP 18.97.9.171
  • Browser: unknown
  • Browser Version: unknown
  • Operating System: unknown

Online

1
Online

sobota, 08, luty 2025 13:39
godlo2

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

GRUPA LISKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Krąg tematyczny 13. W świecie teatru

OBSZAR FIZYCZNY

• wykonywanie różnych form ruchu

• konstruowanie, majsterkowanie, budowanie z wykorzystaniem zabawek, materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego

• odpowiednie kształtowanie chwytów dłoni

OBSZAR EMOCJONALNY

• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie

• wczuwanie się w emocje innych osób, a także postaci literackich

• panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas występu przed publicznością lub czekania na swoją kolej

• wdrażanie własnych strategii w sytuacjach trudnych, szukanie wsparcia np. u nauczyciela

OBSZAR SPOŁECZNY

• obdarzanie uwagą dzieci i osób dorosłych

• znajomość zasad odpowiedniego zachowania w teatrze

• wcielanie się w rolę aktora, wykorzystywanie komunikatów werbalnych i niewerbalnych

• współpraca z dziećmi podczas gier

OBSZAR POZNAWCZY

• poszerzanie aktywności twórczej przez tworzenie scenerii, pacynek

• rozwijanie wiedzy o teatrze

• poznanie obrazu graficznego litery „y”

• poszerzanie umiejętności językowych

• wcielanie się w role, wzbogacanie dzieci o przeżycia w związku z odgrywanymi scenkami

• rozwijanie pamięci i myślenia dzięki zabawom

 

Krąg tematyczny 14. Kulinarne wyzwania

OBSZAR FIZYCZNY

• rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania; uświadomienie, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce

• umiejętność prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu (rozkładanie talerzy, kubków, serwetek, prawidłowe układanie sztućców)

• sprzątanie po posiłku (odnoszenie naczyń i sztućców, przysuwanie krzesła)

• uczestniczenie w zajęciach kulinarnych i przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa (wykonywanie np. masła, placków z jabłkami)

• systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY

• ocenianie postępowania innych z zastosowaniem odpowiednich określeń

• radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania

OBSZAR SPOŁECZNY

• stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji, bez konieczności przypominania

• dążenie do osiągnięcia wspólnego celu, przez zespołowe planowanie, realizowanie zabaw, zadań i przedsięwzięć oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy

OBSZAR POZNAWCZY

• wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji

• wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia wybranych produktów spożywczych

• wypowiadanie się na temat zawodu kucharza

• dostrzeganie prawidłowości pozwalających przewidywać skutki podejmowanych działań; zakładanie, co się prawdopodobnie zdarzy na podstawie ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń

• doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”

• poznawanie i stosowanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 6, tworzenie zbiorów o liczebności określonej wypowiedzianą liczbą lub pokazaną cyfrą

• doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia

Krąg tematyczny 15. Świąteczny czas

OBSZAR FIZYCZNY

• przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowanie miłej atmosfery

• przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa

• tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwego sposobu łączenia, montowania

• wykonywanie prac plastyczno-technicznych z papieru, zwracanie uwagi na precyzyjne składanie, zaginanie

• wykonywanie prostych prac porządkowych

OBSZAR EMOCJONALNY

• odczuwanie radosnych emocji związanych ze świątecznym nastrojem i celebrowaniem zwyczajów oraz tradycji

• okazywanie szacunku członkom rodziny oraz odczuwanie więzi emocjonalnej z jej członkami

• odczuwanie przyjemności podczas składania życzeń najbliższym osobom i sprawiania im przyjemności

• dostrzeganie wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie

• odczuwanie pozytywnych emocji związanych z „magią świąt” podczas celebracji zwyczajów, obcowania z wytworami kultury i sztuki

OBSZAR SPOŁECZNY

• aktywne włączanie się w przygotowania do świąt w domu i w przedszkolu

• dostrzeganie własnej roli w rodzinie polegającej na pomaganiu oraz budowaniu świątecznej atmosfery

• integrowanie się ze środowiskiem przedszkolnym, szkolnym, lokalnym podczas przygotowań do świąt i wspólnych uroczystych chwil

• odczuwanie empatii oraz chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych

OBSZAR POZNAWCZY

• wzbogacanie wiedzy na temat tradycji świątecznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwyczaje rodzinne i regionalne

• dostrzeganie piękna ozdób świątecznych, dostrzeganie różnych stylów, technik ich wykonania

• nabywanie wzorców pięknej polszczyzny przez słuchanie utworów literackich, naukę wierszy na pamięć, udział w inscenizacjach

• odczuwanie radości ze wspólnego kolędowania

• wykorzystywanie ekspresji plastycznej jako sposobu tworzenia piękna

• odtwarzanie rytmów poprzez różne formy reprezentacji zgodnie

z podanym wzorem

• wzbogacanie doświadczenia w zakresie porównywania długości

 

Krąg tematyczny 16. Nowy Rok tuż-tuż

OBSZAR FIZYCZNY

• wykonywanie ćwiczeń na czas

• stymulowanie zmysłu dotyku

• usprawnianie aparatu artykulacyjnego

• ćwiczenie percepcji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw w grupie

OBSZAR EMOCJONALNY

• rozpoznawanie różnych emocji

OBSZAR SPOŁECZNY

• współpraca z rówieśnikami

OBSZAR POZNAWCZY

• poszerzenie wiedzy na temat rodzajów zegarków

• określanie czynności wykonywanych w różnych częściach dnia: rano, w południe, wieczorem

• rozmawianie na temat czasu, rozumienie, że nie można go zatrzymać ani cofnąć

• rozumienie pojęć: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”

 

• utrwalanie nazw pór roku, poznawanie nazw miesięcy w odpowiedniej kolejności.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 15 w Mysłowicach Rights Reserved.