^
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  

Kto jest online

Dzisiaj34
Wczoraj68
Tygodniowo309
Miesięcznie394
W sumie325451

Visitor Info

  • Adres IP 18.97.9.171
  • Browser: unknown
  • Browser Version: unknown
  • Operating System: unknown

Online

1
Online

sobota, 08, luty 2025 12:22
godlo2

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

GRUPA WIEWÓRKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Grudzień • Krąg tematyczny: Nasze rodziny

Obszar fizyczny

  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach
  • aktywne uczestnictwo w różnych ćwiczeniach ruchowych z przyborami
  • rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej przez zabawy ruchowe
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spacerów i wycieczek

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wyrażanie swoich emocji i uczuć stosownie do sytuacji
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w różnych sytuacjach
  • wdrażanie do kulturalnego komunikowania własnych potrzeb i oczekiwań (oczekiwania wobec prezentu)

Obszar społeczny

  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowanie się określonym zasadom
  • wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • kształtowanie umiejętności okazywania szacunku i wdzięczności członkom rodziny

Obszar poznawczy

  • wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
  • rozbudzanie zainteresowania światem liter
  • wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny
  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „kuzyn”, „wujek”, „krewny”, „stryjek”, „ciocia”, „prababcia”, „pradziadek”, „szwagier”, „siostrzenica”, „bratanek”
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • poznanie obrazu graficznego głoski „d” – litery „D”, „d”
  • wdrażanie do globalnego czytania
  • wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
  • zapoznanie z graficznym zapisem liczby „8”
  • wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–8
  • kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni: „po prawej”, „po lewej”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”

 

• Krąg tematyczny: Co to znaczy być dobrym?

Obszar fizyczny

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach (ćwiczenia gimnastyczne, zabawy)

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)

Obszar społeczny

  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych

Obszar poznawczy

  • wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
  • rozbudzanie zainteresowania światem liter
  • wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • poznanie obrazu graficznego głoski „y” – litery „y”, „Y”
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć)
  • wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych

 

  • Krąg tematyczny: BOŻE NARODZENIE

Obszar fizyczny

  • aktywne uczestnictwo w zabawach naśladowczych
  • aktywny udział w drobnych pracach porządkowych w sali przedszkolnej (jako element przygotowania do świąt)

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych
  • rozwijanie wrażliwości dziecka na otaczającą go rzeczywistość
  • kształtowanie umiejętności przyjmowania prezentów i dzielenia się z innymi,
  • kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do możliwości dziecka

Obszar społeczny

  • kształtowanie postaw prospołecznych (pomaganie słabszym i potrzebującym – ludziom i zwierzętom)
  • kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie

Obszar poznawczy

  • poznawanie zwyczajów i tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy potraw, zwyczajów i czynności związanych z Bożym Narodzeniem
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów zgodnie z podanym warunkiem lub według samodzielnie ustalonego kryterium
  • nauka wybranych fragmentów kolęd
  • kształtowanie nawyku śpiewania podczas wykonywania prac plastycznych, porządkowych itp.
Copyright © 2013. Przedszkole nr 15 w Mysłowicach Rights Reserved.